کد خبر: 1234503
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰
برنامه مبتنی بر مسائل اصلی کشور و مردم است، راهکار دارد و جزئی‌تر مطرح می‌شود. اما شعار اکثراً کلی، پر ابهام و با استفاده از واژگان فریبنده مطرح می‌شود. 

 جوان آنلاین: معصومه نصیری در کانال تلگرامی خود از چند روش برای رسیدن به انتخاب درست در انتخابات نوشت: 
۱) تفاوت شعار و برنامه را تشخیص دهید: برنامه مبتنی بر مسائل اصلی کشور و مردم است، راهکار دارد و جزئی‌تر مطرح می‌شود. اما شعار اکثراً کلی، پر ابهام و با استفاده از واژگان فریبنده مطرح می‌شود. 
۲) آیا وعده‌های کاندیدا در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور است: گاهی کاندیدا‌ها قول‌هایی می‌دهند که طبق قانون اساسی در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور نیست. مثلاً در حیطه اختیارات مجلس یا ستاد کل نیرو‌های مسلح یا سایر بخش‌هاست. مهم است بدانیم فرد قانوناً توانایی اجرای وعده‌اش را دارد یا فقط بنا دارد با ذکر برخی مسائل، از این مرحله عبور کند. 
۳) به کلیدواژه‌ها دقت کنید: واژگان بی‌علت انتخاب نشده‌اند و به شما کمک خواهند کرد میزان دغدغه فرد در قبال مسائل کشور را ارزیابی کنید. کلیدواژه‌های پرتکرار یک کاندیدا اگر ناظر بر مسائل اصلی کشور نبوده و مربوط به حواشی باشد؛ یکی از روش‌های است که به شما در انتخاب بهتر کمک کند. 
۴) فقط تیتر اخبار را نخوانید: دربازه زمانی انتخابات به وفور اخباری را مشاهده خواهیم کرد که تیترشان به نکته‌ای جنجالی اشاره دارد که اساساً آن جملات و کلمات به شکلی دیگر در متن اظهارات فرد بوده است. دقت کنید تیتر‌ها می‌توانند شما را گمراه کنند. 
۵) برچسب است یا واقعیت: در انتخابات رقبا برای بی‌اثر کردن تبلیغات یکدیگر اقدام به برچسب‌زنی و انگ زدن می‌کنند. لزوماً برچسب‌ها با واقعیت یکی نیستند و گاهی حتی در تضاد با واقعیت هستند، اما در زر ورق واژگان جذاب پیچیده می‌شوند و شما را از مسیر اصلی دور می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار